A jól átgondolt arculattervezés már fél siker

Az első benyomás fontos. Nincs ez másképp egy vállalkozás esetében sem. Pár másodperc elegendő arra, hogy véleményt formáljunk egy vállalkozásról. A megbízhatóságot, precizitást sugalló megjelenés olyan hosszútávú együttműködés alapköve lehet, amelynek eredménye a vállalkozás profitjának növekedése. Ezek azok az okok, amiért érdemes kiváló szakembereket megbíznia cége arculatának megtervezésével.

A céges arculat nem csak a nagyvállalatok és a multi cégek kiváltsága. Az az imázs amelyet egy vállalkozás tükröz nagymértékben meghatározza, hogy hogyan viszonyulnak a leendő ügyfelek, vásárlók egy cég felé.

Összességében elmondható, hogy az ügyfelek (szinte) mindig a számukra vonzóbb vállalkozással szimpatizálnak. Egyszerű példával élve, ha két alma közül kell választani a boltban, akkor első ránézésre minden bizonnyal a szebbet választjuk. Miért választjuk a szebbet? Mert a legjobbat akarjuk magunknak. Minden ügyfél a legjobbat szeretné saját magának. Ez így van rendjén, és éppen ez az oka annak, hogy figyelmet kell fordítani arra, hogy olyan, a célcsoportunk számára tetsző arculatot válasszunk, amelynek feladata cégünk értékeinek megfelelő közlése.

Hogyan kezdjünk neki a tervezésnek, újratervezésnek?

Az arculatnak tudatosan kell felépülnie, egységesnek, egyedinek és összetéveszthetetlennek kell lennie. Egy összetett rendszert kell alkotnia ami már önmagában is méltóképpen képviselni az adott vállalkozást.

1. Első körben felmérjük az igényeket, és pontosítjuk a lehetőségeket.

Felteszünk olyan kérdéseket mint pl.: Mit szeretnék láttatni a vásárlóimmal? Mit is képviselek pontosan? Hogyan csinálják mások a piacon? Mire, kire nem szeretnék hasonlítani? Mennyi forrásom van az egész projektre? stb…

2. Ezt követően (amennyiben szükséges) meghatározzuk a célközönséget, hiszen a pontos ismeretek megszerzése olyan alappilléreket biztosít számunkra, amelyekre stabilan építkezhetünk.

Kérdések: Kiket szolgálok ki? Hány évesek? Férfiak, nők, gyerekek? Milyen rétegből származnak? Külföldiek? Mit lehet róluk tudni? Milyen szokásaik vannak? stb…

3. Harmadik lépésként a megszerzett információk alapján megkezdhető a konkrét tervezési folyamat.

Több órányi ötletelés és tervezés után elkészül a logó ( amennyiben a logót is újra szeretnénk gondolni), és meghatározásra kerülnek az alapvető arculati elemek, színek. Igény szerint elkészülnek a szükséges ügyviteli kiadványok és egyéb grafikai anyagok (névjegykártya, levélpapír, szórólapok, molinók, stb…). 

Mindezt a zárás követi, amikor a Megrendelőnk elégedett az általunk végzett munkával, és pozitív megerősítést kap a vevőitől, klienseitől is az új céges arculatát illetően. 🙂

Kövess minket a Facebookon is!